Introductie

Deze Privacy Policy legt uit hoe en welke informatie wij verzamelen van onze bezoekers van onze website.

Welke informatie verzamelen we over jou?

Als je onze site bezoekt, houden we enkel volgende gegevens van jou bij: de pagina’s die je bezoekt, jouw ip- adres en een identificatie van jouw browser en computer-type. Bv: een Telenet klant bezocht de website met Chrome op een mobiel toestel. Een andere bezoeker was klant bij KPN Nederland, en gebruikte de Firefox browser op Windows 10. Daarnaast maakt de website gebruik van cookies die ervoor zorgen dat we je kunnen herkennen bij een volgend bezoek. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op jouw toestel worden opgeslagen en die jouw browser bij elk bezoek meestuurt. Hierin zit informatie als welke taal je verkiest, of een uniek bezoekersnummer dat je automatisch wordt toegekend.

Als je klant bij ons bent, houden we hiervoor ook jouw contact- en facturatie-gegevens bij. Je geeft deze zelf op bij bestelling.

Daarnaast maakt de website gebruik van cookies die ervoor zorgen dat we je kunnen herkennen bij een volgend bezoek. Dit zijn kleine tekstbestandjes die op jouw toestel worden opgeslagen en die jouw browser bij elk bezoek meestuurt. Hierin zit informatie als welke taal je verkiest, of een uniek bezoekersnummer dat je automatisch wordt toegekend.

Wie verzamelt deze info over jou?

Wij, dat is CoDirect VOF. Onze maatschappelijke zetel is op de Ooievaarsdreef 13, 2900 Schoten. Ons ondernemingsnummer is BE 0536.566.485. Je kan ons het makkelijkst via Email bereiken op info@codirect.be

Hoe verzamelen we deze informatie?

De informatie deel je ons zelf mee en komt dus rechtstreeks van jou. Door bij ons te bestellen, geef je ons toestemming om die te verzamelen. De gegevens over welke browser en welk type toestel je gebruikt, alsook de “cookies” stuurt jouw browser mee. Het ip-adres krijgen we van jouw computer zelf mee.

Waarom verzamelen we deze informatie en hoe gebruiken we die?

We willen onze klanten natuurlijk kunnen contacteren om je correcte facturen te kunnen sturen of om ondersteuning te bieden. Daarnaast gebruiken we bepaalde informatie (browser, unieke identificatie, aantal keren dat op een link in onze nieuwsbrief geklikt wordt) om onze site en nieuwsbrief te verbeteren of eventuele problemen correct te kunnen analyseren. De cookies dienen voor het aanbieden van de functionaliteit van de site, zoals het ingelogd blijven of je taalkeuze. De informatie over je pagina-bezoeken helpen ons enerzijds de site te verbeteren, anderzijds om mogelijke problemen met de web-toepassing te kunnen analyseren en oplossen.

Hoe lang bewaren we gegevens over jou?

We bewaren gegevens niet langer dan nodig. Voor website bezoekers is dat 5 jaar. De accountgegevens van klant bewaren we zolang als de wet ons daartoe verplicht.

Met wie delen we deze info?

De meeste informatie gebruiken we zelf, en delen we met niemand. De bezoekers-analyse op de publieke website gebeurt eveneens door een externe firma. Zij ontvangen jouw ip adres, de identificatie die jouw browser meestuurt, een identificatie cookie en de pagina’s die jij bezoekt op onze site. Daarnaast gebruiken we een externe tool om onze facturen te maken. Deze laatste krijgt uiteraard enkel toegang tot de gegevens die nodig zijn om correcte facturen en bestelbonnen op te maken.

Welke rechten heb ik?

De GDPR stelt jou als individu centraal, en geeft je een aantal rechten. Zo heb je het recht om inzage te krijgen in de gegevens we over jou bijhouden en mag je incorrecte gegevens (laten) aanpassen. Daarnaast kan je ons vragen om gegevens te wissen, en mag je bezwaar maken tegen overdracht van jouw gegevens naar derden. Indien je één van deze rechten wil uitoefenen, neem je best per email of schriftelijk contact met ons op.

Via de instellingen van jouw browser kan je de “cookies” die je identificeren, wissen. Je kan daar ook instellen om helemaal geen cookies te gebruiken. Het kan dan wel zijn dat bepaalde delen van de website of applicatie niet correct werken.

Het is wel zo dat jouw recht om vergeten te worden, geen voorrang heeft op bepaalde wettelijke of contractuele verplichtingen. Zo moeten we bv. op elk moment onze klanten kunnen contacteren, en moeten we voldoen aan de Belgische boekhoudverplichtingen. Indien je van mening bent dat jouw rechten geschonden zijn, kan je klacht indienen bij een toezichthoudende autoriteit. Voor België is dat de Privacy Commissie.

Een meer “wettelijke” versie van onze policy vind je hier.